10-11 Mai

  • Grafica - realizarea unui desen pe calculator cu o tema impusa (clasele I-IV)

16 Mai

  • Programarea calculatoarelor pe echipe- formate din trei elevi:
  • clasele II-III - 3 probleme - 2 ore

    (tipuri simple de date, instructiuni conditionale. Datele se vor citi de la tastatura si se vor afisa pe ecran.)

  • clasele III-IV - 4 probleme - 2 ore

    (tipuri simple de date, instructiuni conditionale, instructiunea repetitiva FOR. Datele se vor citi de la tastatura si se vor afisa pe ecran.)

  • clasele V, VI - 4 probleme - 2 ore

    (tipuri simple de date, tablouri unidimensionale, instructiuni conditionale, instructiuni repetitive. Se vor utiliza fisierele pentru intrarea si iesirea datelor.)

  1. Problemele vor avea nivele gradate de dificultate.
  2. Mediile de programare acceptate sunt BORLAND 3.1 si BORLAND PASCAL 7.0.
  3. La clasele III-IV jurizarea se va face in fata elevilor dupa terminarea probei.
  4. La clasele IV, V, VI punctajele furnizate de programul de evaluae automata vor fi afisate imediat dupa terminarea pobei. Fiecare echipa va primi o lista cu punctajele obtinute la fiecare test si va obtine lamuriri din partea comisiei privind erorile programelor.

PREMIEREA va avea loc pe data de 11 Mai, ora 10 pentru Sectiunea de Grafica si pa data de 18 Mai ora 12 pentru Sectiunea de Programare.

17-18 Mai

  • Programarea calculatoarelor pe echipe - formate din patru elevi: un elev clasa a V-a, un elev clasa a VI-a, un elev clasa a VII-a, un elev clasa a VIII-a.

    Un elev dintr-o clasa mai mica poate participa la o clasa mai mare.

    • Fiecare echipa va avea de rezolvat 4 probleme cu nivel gradat de dificultate in 3 ore

      (nivelul problemelor va fi cel de la Olimpiada Nationala de Informatica).

    • Fiecare echipa va dispune de un singur calculator.
    • Echipele vor cere jurizarea fiecarei probleme, imediat ce au terminat de implementat problema. Problema poate fi acceptata daca a obtinut punctajul maxim, si in acest caz se va nota ora la care a fost jurizata. Problema poate fi respinsa in urmatoarele situatii:
      • run-time error.
      • time-limit exceeded
      • wrong answer
      Echipa a carei problema a fost respinsa poate cere o rejurizare ulterioara a problemei, primind insa o penalizare de 20 min.
    • La clasamentul final se va lua in considerare numarul de probleme rezolvate corect. La egalitate, se va lua in considerare timpul total de implementare care va fi egal cu suma timpilor necesari implementarii fiecarei probleme.

      * Timpul necesar implementarii unei probleme este egal cu numarul de minute care au trecut de la inceputul concursului pana in momentul obtinerii unei executii corecte a problemei (plus timpii de penalizare).

  • Participantii pot fi elevi care activeaza la cluburile de informatica din intreaga tara.
  • Un elev avansat, cu participari la ONI, nu se poate inscrie la sectiunea de programare Incepatori.